Hoe we leraren en leerlingen mobiliseren voor klimaatacties

Voor MOS Vlaanderen werkten we aan een krachtig campagnebeeld voor de actiedag #iktrekhetmijaan. Het doel? Scholen in zowel het basis- als secundair onderwijs inspireren om mee te doen met leuke, krachtige klimaatacties. Met een authentiek beeld, geen modellen maar échte jongeren.

Waarom?

Klimaatverandering is een uitdaging die ons allemaal raakt, maar scholen kunnen een sleutelrol spelen in het creëren van oplossingen. #iktrekhetmijaan wil het verhaal van haalbare, impactvolle klimaatinspanningen vertellen, want ook kleine stappen maken een groot verschil. Door herkenbare acties te delen, zoals energie besparen of de school vergroenen, inspireren ze andere scholen om hun steentje bij te dragen en samen te werken aan een duurzame toekomst.

Van concept tot hyperactieve fotoshoot

Om een beeld te creëren dat zowel basisscholen als secundaire scholen aanspreekt, gingen we voor een doelgroepoverschrijdende aanpak. We kozen bewust voor een klas uit het zesde leerjaar, omdat deze leerlingen qua leeftijd perfect tussen basisschool en secundair onderwijs in zitten.

De fotoshoot vond plaats bij een actieve MOS-school, waar we locaties uitkozen die een schoolse sfeer en groene elementen combineerden. Met drie uitgewerkte fotoconcepten in onze rugzak zorgden we voor creatieve vrijheid tijdens de shoot. Zo konden we een divers aanbod aan beelden maken die de boodschap overbrengen.

Een campagnebeeld dat actie doet ondernemen

Het finale campagnebeeld combineert energie, authenticiteit en een duidelijke boodschap. Door de slogan ‘Ik trek het mij aan’ centraal te plaatsen, roepen we op tot actie. Het beeld werd geleverd in verschillende formaten – van affiches en social visuals tot e-mailbanners – zodat het breed inzetbaar is voor scholen en andere doelgroepen.

Klaar om jouw boodschap krachtig te verbeelden?

Wil jij jouw campagne ook tot leven brengen met impactvolle visuals? Wij helpen je graag!
Neem contact op en ontdek hoe we samen een verschil kunnen maken.