Sterke content die jouw doelgroepen raakt: Link Inc is jouw partner

Broed jij ook op een reeks blogs, een podcast, een vlot lezende nieuwsbrief, hapklare explainervideootjes, activerende social mediaposts of een treffend (digitaal) magazine? Omdat je veel te vertellen hebt aan je doelgroepen en dat op een volgehouden manier wil doen. En liefst volgens een doelgericht contentplan. Maar je komt er niet toe. Of je krijgt het verhaal maar niet geknipt op maat van je doelgroep. Of je slaagt er in om één keer te shinen met je content, maar dan is je team overbelast met andere projecten.

Herkenbaar?

Dan kan Link Inc iets voor jou betekenen als ervaren contentpartner.

  • Wij duiken met veel genoegen in jouw inhouden (ook als ze complex, op het eerste gezicht saai of moeilijk over te brengen zijn).
  • We stellen samen met jou een consistent plan op om je verhaal naar je doelgroepen te brengen. En we maken keuzes, in functie van je noden en je budget.
  • We spreken een werkwijze en budget af. Wil je een vaste partner a rato van bv. 1 dag per week? Of kies je voor een specifieke output: xx nieuwsbrieven, social mediaposts of magazines?
  • Vervolgens gaan we aan de slag. Een vaste redacteur/contentcreator volgt jouw interesseveld op, reikt ideeën aan, trekt op interview of vertaalt jouw complexe info naar aansprekende content. Van nieuwsbrief over blog tot video of magazine. (In het Nederlands of en français).

Laat je inspireren

Voor deze organisaties gingen we al aan de slag:

Volta vzw: jongeren inspireren voor elektriciteit via langlopende contentcampagne

Beloond met de Kortom-award voor beste social profitproject

Elektroclub is online te vinden op elektroclub.be en Instagram, waar wekelijks nieuwe content verschijnt: van leuke weetjes over elektrotechniek tot interactieve Instagram-stories, en van info over technische opleidingen tot doe-het-zelfexperimenten en spelletjes.

Lees de volledige case
Woodwize vzw: complexe technische info vertaald naar een “vakblad” voor jongeren.

Onze redacteur dook in 20 bladzijden technische info over een nieuwigheid in de houtsector: het werken met epoxy. En ze kwam weer boven water met een hapklaar artikel voor het jongerenmagazine Hout Vasthouden mag, om 16 tot 18-jarigen in technisch en arbeidsmarktgericht onderwijs enthousiast te maken voor de innovaties in hun toekomstige beroep.

Lees de volledige case
SERV: activerende tips en voorbeelden rond werkbaar werk voor werkgevers

We ploegden doorheen lange en ingewikkelde artikels rond werkbaar werk gericht op professionals, en vertaalden deze naar concrete tips en aansprekende voorbeelden op www.werkbaarwint.be en LinkedIn. Met specifieke aandacht voor kwetsbare doelgroepen, die vaak over het hoofd gezien worden bij werkbaar werk.

Lees de volledige case
ITAA (Institute for Tax Advisors and Accountants): administratieve info over uitstel belastingaangifte speels vertaald

We ontwikkelden een communicatiekit waarmee de accountants aan hun klanten op een heldere en aansprekende manier konden overbrengen dat de spelregels rond de aangifte van de personenbelasting veranderd zijn. Onze contentcreator balde de genuanceerde fiscale info tot één kernboodschap en structureerde de overige info tot vlot leesbare gehelen op een overzichtelijke campagnepagina.

Communicatieworkshops communicatiebureau Link Inc

Onze projecten

Link Inc werkt aan communicatie die verbindt, van strategisch advies over de creatie van authentieke content tot doelgerichte campagnes. Onze klanten komen uit alle sectoren: van social profitorganisaties over bedrijven tot overheden.

Ontdek ons werk