Sectororganisatie Woodwize klopte bij ons aan om een duurzaam communicatiemiddel te maken dat jongeren inspireert om te kiezen voor een toekomst in de houtsector. Het resultaat: een educatief magazine met de verhalen van gepassioneerde professionals die de vele beroepen in de houtsector tot leven brengen.
Beroepenmagazine - Magazine Métiers: authentieke verhalen over beroepen in de houtsector
Waarom?
Woodwize zocht een “visitekaartje” voor het onderwijs om de knelpuntberoepen in de houtsector te promoten bij scholen en jongeren.
Samen met het Woodwize-team voor een sterk resultaat
Met het Woodwize-team staken we de koppen bij elkaar om een aanpak te vinden waarmee we elkaar konden versterken. Voor de Woodwize-consulenten waren de bezoeken immers een unieke manier om in contact te komen met de aangesloten bedrijven. Link Inc zorgde voor de interviews en fotografie, die we vertaalden naar beknopte en aansprekende verhalen.
Van high tech CNC tot luitenbouwer
De veelheid aan beroepen in de houtsector leidde tot een rijke verscheidenheid aan verhalen: van de hoogtechnologische CNC-operator, tot het eeuwenoude beroep van luitenbouwer. Passie, geduld en nauwkeurigheid keren echter terug in alle verhalen.
Tweetalig educatief magazine
De uitdaging voor Link Inc: het uitgebreide tekstmateriaal over de maar liefst 37 Franstalige en 22 Nederlandstalige beroepen vertalen naar afwisselende, korte verhalen op maat van jongeren. En dat alles verpakt in een helder gestructureerd educatief magazine. Kers op de taart waren de overzichtelijke inlages met de beroepen en opleidingsmogelijkheden in de houtsector.
Duurzaam communicatiemiddel voor scholen en jongeren
Het Beroepenmagazine – Magazine Métiers is geen ééndagsvlieg: zowel inhoudelijk als vormelijk werkten we naar een duurzaam eindproduct – met bio-inkten en gerecycleerd papier – dat bedoeld is om enkele jaren in te zetten.