Elektroclub wakkert interesse voor techniek aan bij kinderen

Via het concept van de Elektroclub zetten we een gerichte campagne op voor kinderen en jongeren van 10 tot 14 jaar om hun interesse voor techniek aan te wakkeren.

Educatieve campagnes STEM communicatiebureau Link Inc

Waarom?

Elektrotechnicus is vandaag nog altijd een knelpuntberoep. Te weinig jongeren maken bewust een technische studiekeuze. Volta, Kruispunt van elektrotechniek, vindt het hoog tijd om de instroom in het elektrotechnisch onderwijs te vergroten.

Elektroclub in de klas

De campagne schakelt ook de leerkrachten in. Die kunnen leuke deurhangers bestellen om uit te delen en Elektroclub te promoten. Via een gratis nieuwsbrief ontdekken ze speelse leermiddelen.

Educatieve campagnes STEM communicatiebureau Link Inc

20 000 kinderen ontdekken elektriciteit

De meer dan 20 000 kinderen die lid werden van Elektroclub ontvingen gratis thuis het speelse boekje Vonk dat hen gidst door de wondere wereld van elektriciteit. Op www.elektroclub.be vinden kinderen en hun ouders spelletjes, proefjes, een scholenzoeker …. Maandelijks zijn ook leuke prijzen te winnen.

Elektroclub aan de keukentafel

Het cadeautje van Elektroclub op de keukentafel stimuleert het gesprek over de keuze voor een technische studierichting. Vaak zijn ouders immers onvoldoende op de hoogte van de toekomstkansen van technische profielen.

Educatieve campagnes STEM communicatiebureau Link Inc