Via het concept van de Elektroclub zetten we een gerichte campagne op voor kinderen en jongeren van 10 tot 14 jaar om hun interesse voor techniek aan te wakkeren. Dit project werd als beste van 59 inzendingen bekroond met de Kortom Award 22, voor beste communicatieproject voor social profit.
Elektroclub wakkert interesse voor techniek aan bij kinderen
Waarom?
Te weinig kinderen en jongeren met goesting voor techniek durven kiezen voor een technische opleiding. Volta, kruispunt van elektrotechniek, moedigt via een volgehouden en speelse campagne jongeren én hun ouders aan om hun talent te volgen en te kiezen voor techniek.
De online Elektroclub community
Online is Elektroclub te vinden op elektroclub.be en Instagram, waar wekelijks nieuwe content verschijnt: van leuke weetjes over elektrotechniek tot interactieve Instagram-stories, en van info over technische opleidingen tot doe-het-zelfexperimenten en spelletjes.
Elektroclub aan de keukentafel dankzij Shock
Het cadeautje van Elektroclub: Shock, een spannend escape book dat jongeren al spelend door de wereld van de elektriciteit gidst. Wie de codes ontcijfert, ontsnapt en komt erachter of hij een elektrogenie is.
Shock is het welkomstgeschenk van de online community Elektroclub. Meer dan 10 000 exemplaren van Shock belandden al op de keukentafel om zo het gesprek over de keuze voor een technische studierichting te stimuleren.
Elektroclub.be: spelen en ontdekken
Op www.elektroclub.be ontdekken kinderen en jongeren spelletjes en proefjes, maar ook video’s rond straffe beroepen en info over technische studierichtingen. De content van de site boeit jongeren en hun ouders duidelijk, zo blijkt uit de bezoekersstatistieken.
Elektroclub in de klas
De campagne schakelt ook de leerkrachten in. Die kunnen onder andere de speelse deurhangers van Elektroclub bestellen voor hun leerlingen. Een absolute hit, jaarlijks vinden vele duizenden exemplaren hun weg naar de deurklinken van jonge tieners.
Een awardwinnende campagne!
In 2022 werd onze jarenlange samenwerking met Volta bekroond. Elke twee jaar reikt Kortom vzw, de vereniging voor overheids- en socialprofitcommunicatie, haar Communicatie-awards uit. Elektroclub werd uit 59 projecten verkozen tot de beste campagne in de categorie voor social profitorganisaties.