Je bent een kei!

Een campagne voor Similes die kracht geeft aan de vele familieleden van mensen met psychische problemen.
Similes is de stem in Vlaanderen van en voor familie van psychisch kwetsbare mensen.

Communicatiecampagne psychische kwetsbaarheid communicatiebureau Link Inc

Waarom?

  • 1 op 4 van alle mensen krijgt te maken met psychische problemen
  • Zeer veel mensen zijn betrokken als familielid: partner, ouder, kind, zus/broer, …
  • De impact van een psychische zieke in huis is groot.

Intern draagvlak voor de campagne creëren

Tijdens verschillende workshops peilden we bij de vele vrijwilligers naar wat belangrijk is: welke boodschappen, wat moet de toon zijn, de gevoeligheden, …

Resultaat, een krachtig mantra voor meer begrip: Kijken, Empathie tonen, Ingrijpen (KEI)

Communicatiecampagne workshops Similes communicatiebureau Link Inc

Verhalen van anderen helpen

Een campagne voor Similes die kracht geeft aan de vele familieleden van mensen met psychische problemen.
Similes is de stem in Vlaanderen van en voor familie van psychisch kwetsbare mensen.

Een goed beeld: een kei

Mensen die zorg dragen voor een psychisch kwetsbaar familielid hebben op hun beurt nood aan aandacht en steun.
Vrienden, collega’s, werkgevers, leerkrachten, klasgenoten, buren … kunnen een KEI worden in er zijn voor zij die altijd klaarstaan. Kleine moeite, immens verschil.

Communicatiecampagne Similes communicatiebureau Link Inc

Een oproep verspreiden

Similes heeft beperkte mogelijkheden om een ruim publiek te bereiken en te betrekken.

Cera zet zich achter de campagne met financiering en een directe lijn naar 400.000 vennoten. Verschillende organisaties zoals Gezinsbond, Femma, … werken mee. Een communicatiepakket helpt hen de campagne te verspreiden.

Communicatiecampagne Similes communicatiebureau Link Inc

Een mooie lancering met persconferentie

Leden van Similes, minister Geens, Dirk De Wachter en toevallige passanten gooien een steunsteentje in de steunfontein aan het station in Leuven. oa. VRT nieuws en Radio 2 pikken het op.