Vzw Auxilia: Herpositionering en wervingscampagne voor vrijwilligers, met de steun van Cera

Link Inc zorgde voor de herpositionering en rebranding van Auxilia, alvorens een wervingscampagne voor vrijwilligers op te zetten. Met de steun en het actieve partnership van Cera.

Auxilia logo

Waarom?

Vzw Auxilia biedt via meer dan 1000 vrijwilligers individuele leerhulp aan kinderen, jongeren en volwassenen die daar nood aan hebben en nergens anders terecht kunnen. Elke dag krijgt Auxilia meer leervragen, de nood aan vrijwilligers groeit.

Een stevig draagvlak: vooronderzoek en strategische nota

Link Inc startte met een voortraject om via een bevraging van bestuur en vrijwilligers in kaart te brengen welke noden en percepties er leven, en een draagvlak te creëren voor de herpositionering en rebranding. Uitkomst van dit voortraject was een strategische nota met “7 werven” voor Auxilia, van het herdenken van het traject van de (kandidaat-) vrijwilligers tot de noodzaak van een eigentijdsere beeldvorming.

Een duurzame en gedragen wervingscampagne voor vrijwilligers

De basis voor de campagne was de vernieuwde huisstijl en slogan. De nieuwe look & feel van Auxilia vertrekt vanuit de warmte die haar vrijwilligers bieden. Het nieuwe logo symboliseert de groei van leerlingen: die verloopt niet altijd rechtlijnig, maar soms met ups en downs. En de Auxilia-vrijwilligers coachen hen daarbij.

Link Inc bedacht ook een nieuwe baseline die krachtig samenvat waar Auxilia voor staat: leerkansen voor iedereen.

Link Inc zorgde ook voor een reeks andere materialen, waarmee Auxilia vrijwilligers enthousiast kan maken. We kozen bewust voor creatieve maar eenvoudige middelen, die Auxilia zelf kan aanpassen en met beperkte kosten kan laten maken. Zoals een set creatieve postkaartjes, waarmee de vrijwilligers op een originele manier hun eigen vrienden en kennissen kunnen uitnodigen om zich ook te engageren bij Auxilia.

Kroon op het werk is de levensgrote maquette van het nieuwe logo die de aandacht kan trekken op beurzen of evenementen allerhande. Tijdens een gesmaakt startevent op dinsdag 9 november in de gebouwen van Cera werd de vernieuwde positionering en de campagne voorgesteld aan de vrijwilligers.

Wervingscampagne Auxilia vzw
Social media marketing

Warme verhalen van vrijwilligers als kern

De campagne is opgebouwd rond wat Auxilia kenmerkt: de unieke en warme verhalen van vrijwilligers die op weg gaan met hun leerlingen. In een reeks van 4 video’s getuigen diverse vrijwilligers over de voldoening die ze halen uit de unieke band met hun leerlingen.

Op de nieuwe website komen de verhalen samen en worden kandidaat-vrijwilligers opgeroepen om contact op te nemen met Auxilia.

Via een doelgerichte social mediacampagne wordt nauwkeurig gemikt op nieuwe kandidaat-vrijwilligers.