Campagne “Geluksbrengers”: een simpele “hallo” zorgt voor een warme start bij jonge vluchtelingen

Samen met Heren Loebas ontwikkelde Link Inc een creatieve campagne waarin een klavertje vier symbool staat voor ‘de geluksbrengers’.

Waarom?

“Hallo” zeggen. Het lijkt zo simpel en onbenullig, maar voor jonge vluchtelingen is net dat het begin van een warme start. Dat is dan ook de filosofie achter de campagne Geluksbrengers.

Warme campagnevideo in coronatijden

De campagne werd online gelanceerd tijdens de eerste lockdown. De hartverwarmende solidariteit met zorgverleners en buren was de aanleiding om ook een warm onthaal te vragen voor jonge vluchtelingen op zoek naar een nieuwe thuis. Waarbij een simpele “hallo” een wereld van verschil kan maken.

Klavertje toont hart voor jonge vluchtelingen

Vervolgens werd het klavertjessymbool verspreid via vlaggen, badges, affiches, mondmaskers, Facebookprofielen, … Wie het klavertje toont, maakt duidelijk dat hij of zij openstaat voor jonge vluchtelingen: om simpelweg “hallo” te zeggen, maar misschien ook om zich actief in te zetten om als vrijwilliger de toekomstdromen van jonge vluchtelingen te helpen realiseren.

Vrijwilligerscomités creatief op straat

Ondanks corona trokken vrijwilligerscomités in heel wat gemeenten de straat op om het klavertje zichtbaar te maken.