Op vraag van het Institute for Tax Advisors & Accountants ontwikkelden we een communicatiekit voor de ITAA-leden. Daarmee kunnen zij aan hun klanten op een heldere en aansprekende manier overbrengen dat de spelregels rond de aangifte van de personenbelasting veranderd zijn.
Oktober of juli? Een mini-campagne over nieuwe deadlines voor belastingaangifte voor het ITAA
Waarom?
Toen de FOD Financiën in maart 2023 de nieuwe, vervroegde deadlines bekendmaakte, had dit een grote impact op de werklast van accountants en belastingadviseurs. En moesten ze de nieuwe regels ook duidelijk kunnen maken aan bedrijven en particulieren. ITAA, dat als taak heeft om de belangen van gecertificeerde belastingadviseurs en accountants te behartigen, zocht een communicatiepartner die hen snel kon ondersteunen om de nieuwe spelregels te fris te vertalen naar hun leden en het publiek.
Juli of oktober?
Omdat de nieuwe deadline opeens snel dichterbij kwam en velen nog niet op de hoogte waren, bedachten we een campagneconcept dat de aandacht trekt en tegelijk de urgentie van de nieuwe regels benadrukt. We capteerden de genuanceerde fiscale info in één kernboodschap met de vraag: Voor wanneer is die van jou? Juli of oktober?
Kant-en-klare maar toch gepersonaliseerde communicatiemiddelen
We plaatsten de kernvraag op verschillende opvallende visuals – zoals een animatievideo, banners voor e-mails, website en sociale media en meer – in ITAA-huisstijl. Daarnaast boden we elk accountants- of belastingadvieskantoor de optie om hun eigen logo of deadline toe te voegen aan de visuals.
Vlot leesbare nuance in fiscale informatie
De deadline voor aangifte personenbelasting hangt vanaf nu af van de complexiteit van je aangifte. Die genuanceerde, fiscale informatie structureerden we tot vlot leesbare gehelen. ITAA publiceerde de info op een overzichtelijke campagnepagina voor hun leden.