Buurtpunten komen tot leven in verhalen en website

Samen met partners wil Cera de komende jaren het netwerk van Buurtpunten sterk laten groeien. Link Inc creëerde een aantrekkelijke website als centraal punt in de communicatiestrategie. De site brengt de buurtpunten tot leven via verhalen en toont de weg aan vrijwilligers die zelf een buurtpunt willen oprichten.

Waarom?

Buurtpunten geven een buurt opnieuw een kloppend hart. Als de bakker, het café of het openbaar vervoer zijn verdwenen, creëren zij een warme plaats, dicht bij huis, waar ruimte is voor spontane ontmoeting en met een divers aanbod van lokale goederen en diensten.

Buurtpunten rijpen langzaam

De website werd uitgetekend in functie van de stappen die de vrijwilligersteams zetten voorafgaand aan de effectieve opstart van een buurtpunt. Van eerste kennismaking over het vergaren van concrete informatie tot contact opnemen met andere buurtpunten….: een buurtpunt rijpt langzaam.

Van Schuiferskapelle tot….

Dankzij buurtpunt ’t Een en ’t Ander heeft Schuiferskapelle opnieuw een warm kloppend hart. Vlogster Jacotte Brokken trok naar Schuiferskapelle om het verhaal te sprokkelen van Patrick en Mieke, die sinds 2014 opnieuw leven brengen in het dorp.

Verhalen inspireren

Buurtpunten zijn er in alle maten en soorten. Link Inc werkte inspirerende verhalen uit in tekst en beeld die duidelijk maken hoe buurtpunten concreet vorm kunnen krijgen, van buurtwinkel tot fietsherstelpunt.

Grafische boost

Ook grafisch kregen de Buurtpunten een boost, met een opfrissing van de huisstijl en de ontwikkeling van de nodige toepassingen voor digitale communicatie, van e-mailtemplates tot social mediaheaders.